Elméletem szerint több lépcsőben fejlődik egy Designer, aki arculattervezéssel foglalkozik. Idő kell a fejlődéshez, idővel tud az egyik fokozatból a másikba lépni. Minden fokozatból való továbblépés feltétele, hogy legyen olyan senior munkatárs vagy külső mentor/segítség, akitől tud folyamatosan tanulni, vagy legyen olyan képzés, tudásforrás, amely elősegíti a szintlépést. Ilyen forrás a brandguide is ✌️
Első szint - junior
Az ügyes és tehetséges junior teljesítményét, vizuálisan pofás, jól kinéző vizuális munkák és arculatok jellemzik. Tehetséges, jól érzi az arányokat, elrendezéseket, a színek dinamikáját. Ritkán, vagy egyáltalán nincs kapcsolata az ügyféllel, szűrt információkat és instrukciókat kap, az alapján dolgozik. Prezentációs készsége kezdő szinten van, félénken, de kommunikál. Kb. 1-2 év tapasztalat után tud továbblépni.
Második szint - medior
Az erős vizualitás mellé, már erős koncepció is társul. Megalapozott gondolatok mentén építi fel a vizuális tervet. Alap szinten ugyan, de be tudja mutatni koncepcióját, azt belső körben prezentálni tudja. 2-4 év tapasztalat után tud seniorra válni.
Harmadik szint - senior
Itt már megjelenik a stratégia és vizuális válasz szoros kapcsolata. Megtanulja, hogy miként lehet a briefre szoros és helyes választ adni. Érti a célokat, segít a stratégia fejlesztésében, részfeladatokat vállal a stakeholderekkel való közös munkában, de önállóan nem vezet stratégiai workshopokat. Segíti a junior csapattársai munkáját visszajelzéssel, iránymutatással.
Negyedik szint - stratéga
Képes önállóan sikeres workshopokat vezetni. Képes stratégiát alkotni, az erre adott vizuális választ értékelni, szakmailag irányítani. Folyamatosan kapcsolatban van a stakeholderekkel és ideje jórészében már nem vizuális terveket alkot, hanem stratégiát, és abból briefeli a vizuális designereket.